Кошик
98 відгуків
Поликарбонат сотовый и монолитный ТМ Novattro. Садовый инвентарь из рельсовой стали ТМ МАТиК.
+380(99)214-70-98
+380 (96) 818-61-55
+380 (99) 645-39-69
+380 (97) 204-11-00

ПОЛІКАРБОНАТ

ПОЛІКАРБОНАТ

ПОЛІКАРБОНАТ.
Що таке добре, що таке – погано. Поради покупцеві.

Одним з найбільш поширених питань у покупців стільникового полікарбонатного листа є: «Чим відрізняється полікарбонат різних виробників?» і «Як відрізнити хороше від поганого, і де можна купити хороший?»
Різні продавці по-різному відповідають на ці питання, часто переслідуючи свої корисливі інтереси. Компанія «Анкор», маючи достатній досвід (16 років) продажу та монтажу полікарбонатного листа і не знаючи багато технологічні процеси виробництва листа, готова висловити кілька порад покупцеві .
Культура світового виробництва СПК листа тримається на чотирьох основоположних факти:
1. Якість сировини.
2. Вага 1м квадратного продукції.
3. Наявність і товщина коекструдованим УФ-захисту.
4. Обладнання та досвід виробника.
Розшифруємо.
Аксіома 1
У світі близько 10 компаній в процесі глибокої переробки нафти виробляють кілька сортів гранульованого полікарбонатного сировини: для екструзії, лиття під тиском, лиття методом раздувкой і піноутворення. Ці сорти, в свою чергу, поділяються ще приблизно на 10 видів в залежності від кінцевого призначення: оптичні, не наповнені багатоцільові, для освітлювальної апаратури, склонаповнені, лінійні, розгалужені і т. д. Відповідно в залежності від кінцевого призначення у них відрізняються такі характеристики, як границя текучості, модуль пружності, відносне подовження, які в свою чергу визначають жорсткість деталі, міцність деталі, поведінка при тривалому впливі, повзучість і опір зносу.
У нашому випадку мова йде про грануляту застосовуваному для екструзії.
Світовими лідерами-виробниками грануляту визнаними за якістю, стабільності та обсягами поставок сировини є компанії «Bayer AG» – торгова марка Makrolon, «SABIC»(колишній GE Plastics)-т. м. Lexan, «Dow Chemical» – т. м Calibre.
Надалі гранулят надходить на заводи виробники полікарбонатного листа, яких у світі більше 100.
Хороший якісний аркуш виготовляється тільки з 100% первинної сировини. Будь додавання вторинної сировини (вторинна сировина – сировина, отримана в процесі збору відходів, його сортування, дроблення іноді гранулювання) змінює властивості аркуша в гіршу сторону ,оскільки змішуються сорти з різними характеристиками і мікрочастинками сторонніх матеріалів.
Деякі виробники листа з метою здешевлення продукції додають у процесі виробництва неконтрольоване кількість вторинки.
До чого призводить дана економія. Будь-яка стороння мікрочастинка, пухирець повітря в подальшому є джерелом і початком мікротріщин і руйнування. Чим більше в листі вторинки – тим гірше, непередбачуваність лист. В результаті на аркуші може з'явитися тріщина на будь-якому з етапів: перекладання, перенесення, перевезення, монтажу і експлуатації. Результат прямо протилежний процесу виготовлення фаршу для котлет - чим більше інгредієнтів тим вона ( котлета) смачніше.
Наявність (але, не якість і кількість) вторинки у листі визначається візуально. На просвіт у листі видно дрібнодисперсні вкраплення, бульбашки повітря. Поверхня листа не ідеально гладка, а з мікроіз'янамі.
Аксіома 2.
В процесі 35-річної історії виробництва і експлуатації стільникового полікарбонатного листа сформувалися вагові стандарти продукції. Так 1м. кв. листа товщиною 4мм важить -800 грам, 6мм – 1300грамм, 8мм – 1500грамм, 10мм – 1700грамм і т. д. Відповідно, товщина вертикальних і горизонтальних стінок у таких листів повинна складати біля 4мм – 0,3 мм, у 6мм – 0,35 мм, у 8мм - 0,4 мм, у 10мм – 0,5 мм (дані отримані у компанії BREYER). При відповідності цим характеристикам лист повинен витримувати навантаження заявлені виробником.
Деякі виробники листа з метою здешевлення зменшують вагу 1 м. кв. продукції. Дослідження ринку підтверджує наявність в торгових мережах України полегшеного по масі на 10-15% і більше аркуша. Як правило, дана опція не афішується.
Які наслідки такої економії. При зменшенні ваги на 10-15% і більше відбувається відповідне утоньшение вертикальних і горизонтальних стінок. Будь технічно грамотний фахівець скаже, що зменшення товщини стінки балки, двотавра, швелера (а стільниковий лист це мікросовокупность цих елементів) тягне за собою погіршення несучих характеристик. Саме тому європейські виробники стільникового листа (а вони теж іноді «під замовлення» виготовляють полегшені листи) ніколи не дають на такі листи методик і програм розрахунку навантажень і обмежуються гарантією на 5 років.
Як відрізнити стандартний лист від полегшеного.
Відповідальні, цивілізовані виробники відзначають цей лист словом light-легкий (наприклад Polylight, CarboglassЛайт), який або буквою (наприклад Makrolon В-line), або іншою торговою маркою (наприклад Actual – СафПласт). У всіх інших випадках все залежить від порядності виробника, продавця і Вашої в'їдливий, окоміру і електронних ваг.

Аксіома 3.
Наше світило, впливаючи на полімери у видимому і особливо ультрафіолетовому спектрі, ініціює розвиток реакції деструкції і структурування макромолекул, що призводить до зміни енергетичного стану окремих електронів і молекули в цілому. Енергія кванта УФ – випромінювання перевищує енергію С=С–зв'язку макромолекули і вони руйнуються. Говорячи простою мовою, полімер стає крихким і руйнується. Фотохімічна деструкція є радикально-ланцюговим процесом і в силу малої проникної здатності УФ – випромінювання відбувається переважно в поверхневих шарах полімеру. Для захисту полікарбонатного листа на поверхню, звернену до Сонця методом коекструзії (під час процесу виготовлення листа), наноситься тонкий (35-60 мікрон) шар светостабилизатора. Саме така товщина светостабилизатора вважається достатньою для довгострокового (10 і більше років) експлуатації полікарбонатного листа ( у торговельній мережі найбільшого в Україні будівельного гіпермаркету дають гарантію на полікарбонатний лист 2 роки). Перевірити наявність, товщину і рівномірність розподілу светостабилизатора без лабораторних досліджень не можливо. Доводиться вірити на слово. Лист без УФ захисту простоїть, без руйнувань, не більше одного року. Лист з УФ захистом менше нормативної – не більше 5 років. На таких листах руйнування у вигляді отворів з'являються від будь-якого механічного впливу: град, дощ, птиці і т. д.
Аксіома 4.
Оскільки. Як ми бачимо, виробництво листа – складний процес, для його реалізації необхідно стабільно працююче складне устаткування з величезною кількістю налаштувань і регулювань. Сам процес екструзії полімерів, а полікарбонат найскладніший для цих цілей полімер, не є ще повністю вивченим, в ньому маса різних факторів і нюансів. Одним з найбільш досвідчених виробників обладнання для екструзії стільникового полікарбонатного листа вважаються компанії Omipa (Італія), KUHNE, BREYER (Німеччина). Поки, на жаль, жоден виробник обладнання з країн світу, що розвивається, навіть близько не наблизився до даним компаніям. Природно, забезпечувати якість повинні фахівці, що володіють багаторічним досвідом. Відомі приклади, коли молоді, амбіційні компанії, які побудували нові заводи, змонтувавши висококласне обладнання так і не змогли випускати лист, що витримав випробування часом. Безперечними лідерами і патріархами виробництва якісного полікарбонатного листа є торгові марки Polygal, Lexan, Makrolon.
На жаль, на якості аркуша може відіб'ється будь-яке відхилення від стандартів навіть по одному з перерахованих вище факторів. Сумарна сукупність економії по всім 4-м призводить до випуску продукції ніякого відношення до стільникового полікарбонату не має і ризикує розвалиться в будь-який момент. У підсумку листи виготовлені за європейськими стандартами експлуатуються 10 і більше років, а будь-яка економ-версія від 1до 3 років.
Найпотужнішим фактором впливу на цих чотирьох китів є 5-й елемент – Споживач. Саме свідомий Споживач заявляє про готовність придбати високоякісний товар за розумну ціну, а безвідповідальний споживач заплатити часом ту ж ціну за лист, що віддалено нагадує сотовий полікарбонат.
Як правило, в ланцюжку між Виробником листа і Споживачем присутній Продавець, який, переслідуючи свої цілі, діє за трьома можливими сценаріями:
А) доносить до споживача об'єктивну, правдиву інформацію, надаючи йому право самому приймати остаточне рішення.
Б) сам нічого не знає і не розуміє.
В) свідомо приховує, недоговорює або надає неправдиву інформацію.
Справедливості заради відзначимо, що свідомої вини заводів виробників у випуску дешевого, а значить, і неякісного листа немає. Вони випускають той продукт, який їм замовляє і оплачує Продавець. Є прекрасний високоякісний лист китайських виробників (не економ-версії), а при перевезенні в Україну він буде коштувати дорожче європейського, а значить, він буде непродаваемим.
Що ж в кінцевому підсумку робити Споживачеві?
Постаратися вникнути і розібратися в предметі розмови, знайти продавця «А», зробити усвідомлений вибір.
Намалюємо «груповий» узагальнений протре цього Продавця.
1. Юридично існуючий на ринку під цим найменуванням 10 і більше років (підтверджується документом про держ. реєстрації) підприємство, яке працює за даним профілем.
2. Офіційний дистриб'ютор, дилер 1-2х заводів виробників аркуша, підтверджений на сайті заводу-виробника. Якщо ви не знайшли сайту заводу-виробника пропонованої Вам торгової марки полікарбонатного листа, краще цей лист не купувати взагалі, його якість, родовід, гарантії перевірити неможливо. При нинішньому розвитку комп'ютерної та поліграфічної техніки не завжди можна вірити численним дипломів в офісах та на сайтах фірм-Продавців.
3. Менеджери, готові на підставі програм, методик розрахувати вітрові, снігові навантаження, оптимальний розкрій листа, комплектуючі безпосередньо для Вашої конструкції.
4. Якщо Продавець стверджує, що він ексклюзивний (єдиний) дилер - дистриб'ютор, якого виробника, будьте обережні, за першої брехнею піде подальша. Ні один завод-виробник не може дозволити собі такої розкоші – єдиний (ексклюзивний) Споживач.
Якщо Ви знайшли продавця «А» -обов'язково задайте 4 найважливіші питання, з цього моменту Ви берете на себе всю відповідальність за купівлю
Не зайвим буде при купівлі отримати від Продавця документ, що підтверджує факт купівлі-продажу із зазначенням: дати, торгової марки, товщини, кольору, метражу і суми. Це єдиний документ, на підставі якого можна буде пред'явити претензії після закінчення якогось часу.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner